Wednesday 8 February 2012

Mahasiswa UTM dan 4B Johor jelajah Malaysia

Program  TRANS 1 MALAYSIA (KAYUHAN AMAL ANAK MERDEKA 1 MALAYSIA) yang dianjurkan oleh Jawatankuasa Kolej Mahasiswa Kolej Perdana, Universiti Teknologi Malaysia dan Gerakan Belia 4B Johor adalah bertujuan untuk mendedahkan dan memupuk semangat kerjasama dikalangan siswa dan siswi yang terdiri daripada pelbagai kaum untuk menghadapi aktiviti yang mencabar disamping mengumpul dana untuk disumbangkan kepada golongan yang memerlukan sesuai dengan tema "KAYUHAN AMAL ANAK MERDEKA 1 MALAYSIA".

 Disamping itu juga, program ini diadakan adalah untuk mendokong kempen SUSTAINABLE CAMPUS yang diperkenalkan oleh Prof. Dato' Ir. Dr. Zaini Bin Ujang, Naib Canselor Universiti Teknologi Malaysia serta mempromosikan kempen ini ke seluruh IPTA di semenanjung Malaysia.

Program  ini juga bertujuan untuk mengumpul dana Tabung Endowmen Merdeka UTM di samping mempromosi Konsep 1 Malaysia.  

MATLAMAT

5.1  Memberi pendedahan aktiviti luar yang lasak dan mencabar kepada mahasiswa.
5.2 Mengutip dana untuk disumbangkan kepada golongan yang memerlukan.
5.3 Mengeratkan hubungan antara mahasiswa Universiti Teknologi Malaysia dengan mahasiswa di IPT lain.
5.4 Memberi pengajaran secara tidak langsung kepada mahasiswa serta rakyat Malaysia mengenai kepayahan dan kegetiran hidup masyarakat yang dihimpit pelbagai cabaran dalam meneruskan kehidupan.
5.5 Memberi kesedaran kepada penduduk setempat tentang kepentingan sebuah negara yang aman.        
5.6 Mendedahkan mahasiswa serta rakyat Malaysia tentang kempen bumi hijau serta mempromosikan kempen ‘sustainable campus' ke IPT lain.
5.7 Mengutip dana untuk Tabung Endowmen Merdeka UTM.    





No comments:

Post a Comment